Complaints

Dinar Logo
Complaints procedures

All complaints are sent to the Compliance and Compliance Officer in writing, at the email compliance@dinar.sa, who in turn notifies the customer of receipt of the complaint in addition to the company’s procedures for considering the complaint.

- The company seeks to settle and resolve complaints within 60 days of receiving them, and within 30 days of receiving the complaint, the customer will be contacted either:

  • A response letter, stating that the matter is still under investigation.
  • Send a final response, explaining how to resolve the complaint.

- If the complaint is not resolved within 30 days from the date of receipt, then within 60 days from receipt of the complaint, the customer will be sent either:

  • Final response.
  • Another response, explaining why the matter is still under review as well as the expected time frame for a resolution.

- After completing the complaint, the company will immediately do the following:

  • Informing the complainant in writing of the settlement and resolution of the complaint.
  • Providing the complainant with clear conditions for treatment, if any.
  • Commitment to the terms of compensation if the complainant accepts them.
Complaints form

*

تحذیر Risk Warning

Dinar is a platform for arranging the issuance of debt instruments and investing in them authorized by the Capital Market Authority (02-54-2022) (Commercial Registration No. 1010742917). The work of the Dinar team is limited to receiving funding requests, reviewing information, verifying the establishment's registration data, and then presenting it to investors in accordance with the requirements of the Capital Market Authority related to securities and continuing obligations. Dinar is not considered a guarantee for the investor and does not bear any kind of potential financial losses. Dinar is also not responsible for the validity and accuracy of the financial and non-financial data of the sponsors or issuers of the debt instruments offered on the platform, and the full responsibility for the accuracy of the data rests with the funding applicant.

إفصاحات السوق المالية

انطلاقاً من حرص شركة دينار للاستثمار على تطبيق كافة معايير الإفصاح الصادرة عن هيئة السوق المالية وتماشياً مع أهداف الهيئة الاستراتيجية بشأن تحسين معايير الإفصاح لدى الأشخاص المرخص لهم ورفع مستوى الشفافية في السوق وتعزيز حماية المستثمرين، واستناداً إلى تعميم الهيئة المؤرخ في 29 أكتوبر 2015م ـ والمتضمن وجوب نشر المعلومات والتقارير المطلوب الإفصاح عنها بموجب المتطلبات التنظيمية على الموقع الإلكتروني للشخص المرخص له، تعرض شركة دينار للاستثمار فيما يلي جميع تلك الإفصاحات بحيث يُتاح لمتصفحي الموقع سهولة الوصول إليها أو أي تحديثات تطرأ عليها. شركة دينار للاستثمار هي شركة مساهمة مغلقة تحمل سجل تجاري رقم (1010742917) مصرحة من هيئة السوق المالية. ويبلغ رأس المال المدفوع للشركة 51,445,640 ريال سعودي. وقد حصلت الشركة ترخيص رقم موحد (7025808135) من هيئة السوق المالية (٢٠٢٤/٠٢/١٤م) برقم ترخيص (37-24281).